poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Ziaja liście manuka, czyli pasta, która mnie skrzywdziła ...



W mojej blogowej przestrzeni rzadko recenzuję produkty, które się u mnie nie sprawdziły. Dlaczego? Bo albo nie jestem jedyna i wiem, że nie chcecie setny raz czytać o tym samym, albo wiem, że produkt ma szansę sprawdzić się u innych a moja negatywna recenzja niczego nie zmieni. Zdaję sobie sprawę z tego, że zapewne znajduję się w nielicznym odsetku osób niezadowolonych z kultowej już pasty Ziaja liście manuka. I już na początku chciałabym zaznaczyć, że nie do końca jest tak, że jestem niezadowolona z jej działania ... Po prostu nieszczęśliwie zdarzyło się, że pasta, która służy zapewne wszystkim, mi zrobiła krzywdę. Ale żeby tradycji stało się za dość, zaczynamy od opisu producenta !


Głęboko oczyszczający, spłukiwany produkt w formie pasty. Skutecznie redukuje niedoskonałości skóry. Przywraca skórze naturalną równowagę i świeżość.

Substancje czynne głęboko oczyszczające:
- ekstrakt z liści Manuka o działaniu antybakteryjnym,
- ściągająco-normalizująca zielona glinka,
- aktywna baza myjąca.

Czysta i świeża skóra:
- odblokowuje pory skóry z nadmiaru sebum,
- ma delikatne właściwości ściągające i złuszczające,
- zapobiega powstawaniu zaskórników,
- przeciwdziała tworzeniu nowych niedoskonałości skóry,
- przygotowuje skórę do zabiegów pielęgnacyjnych. 





Aqua (Water), Hydrated Silica, Glycerin, Polyethylene, Sodium Laurenth Sulfate, Titanium Dioxide, Cellulose Gum, Panthenol, Illite, Propylene Glycol, Leptospermum Scoparium Leaf Extract, Hydroxyethyl Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Diazolidinyl Urea, Methylparaben, Propylparaben, Parfum (Fragrance), Benzyl Salicylate, Hexyl Cinnamal, Limonene, Linalool.







Pasta zamknięta jest w miękkiej tubce o pojemności 75 ml. Jej konsystencja bardzo mnie zaskoczyła, bo szczerze mówiąc spodziewałam się czegoś bardziej spektakularnego. Konsystencja bardzo przypomina mi produkty antytrądzikowe Garniera, które namiętnie stosowałam w wieku nastoletnim - bez większego skutku z resztą. Zdecydowanie nie przypomina pasty, a widoczne w niej niebieskie drobinki są bardzo ostre. Słowem - mocny z niej zdzierak. Całość zamyka bardzo przyjemny i delikatny zapach. 

Moim głównym celem było pozbycie się zaskórników z nosa. Mam na ich punkcie fioła, chcę, żeby zniknęły a one jak na złość sobie nic z tego nie robią. Pomyślałam sobie, że skoro tyle dziewczyn jest oczarowanych działaniem pasty, to na pewno poradzi sobie z moimi zaskórnikami. Tym sposobem za pierwszym razem zaaplikowałam pastę jedynie na nos. Byłam bardzo zaskoczona ostrością drobinek, dlatego starałam się wykonywać masaż najdelikatniej jak umiałam. Efekt? Część zaskórników zniknęła, część stała się mniej widoczna, pory oczyszczone i ściągnięte, a ja bardzo zadowolona. Kolejnym razem postanowiłam zatem rozszerzyć działanie pasty na pozostałe rejony twarzy - w szczególności brodę i czoło. Tak jak poprzednio zauważyłam spore oczyszczenie, ale moja skóra zareagowała okropnym ściągnięciem. Mimo moich starań, aby ją nawilżyć i zregenerować, skóra wciąż była nieziemsko ściągnięta i oczywiście wnet zaczęła produkować nadmiar sebum. W dodatku bardzo przeszkadzała mi ta niesłychana ostrość drobinek.

Kolejnym razem postanowiłam nałożyć pastę na twarz jako maseczkę. Delikatnie rozprowadziłam ją na skórze i pozostawiłam na ok. 7 min, a następnie spłukałam. Ponownie byłam zadowolona z efektów. Do czasu ...
Na pierwszą rzecz zwróciła mi uwagę moja siostra - podkład na mojej twarzy wyglądał inaczej niż zwykle - po prostu bardzo było go widać i w żaden sposób nie mogłam go zaaplikować tak, aby wtopił się w skórę. Znałam ten efekt z kuracji retinoidami - skóra po prostu bardzo chciała pić. Postanowiłam odstawić na pewien czas pastę, postawiłam na nawilżanie i regenerację. Po tygodniu znów skusiłam się na liście manuka. Suche skórki zaczęły pojawiać się jak szalone, ale nie to było najgorsze. Moją skórę pokrył okropny wysyp - wysyp jakiego nie miałam od bardzo, bardzo dawna. Całe czoło pokryte było małymi pryszczykami - niektóre były podskórne, niektóre nie. Na brodzie i skroniach pojawiły się bardzo bolesne krosty, które za nic w świecie nie chciały zejść. 

Z opresji uratował mnie hammam, który według mnie oczyszcza 100 razy lepiej niż pasta i w dodatku nie jest tak agresywny. Powoli wracam do normy, ale po pastę już nigdy więcej nie sięgnę.




Tak jak pisałam we wstępie - zdaję sobie sprawę z tego, że jestem w bardzo nielicznej mniejszości, aczkolwiek zetknęłam się na wizażu z kilkoma negatywnymi opiniami. Wiem, że pasta ma rzesze fanek, ale jeśli również zareagowałyście na nią negatywnie, dajcie znać.


A jak u Was spisała się pasta? 




31 komentarzy:

  1. ja ją mam i na szczęście u mnie sprawdziła się rewelacyjnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. teraz waham się czy ją kupić ;/ boje się, że u mnie też się nie sprawdzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz suchą buźkę, to pasta może okazać się zbyt wysuszająca. Mimo wszystko dobre opinie przeważają nad złymi, a cena jest naprawdę niska. Warto obserwować swoją cerę i pod tym kątem rozważyć opcję zakupu. Moja zdecydowanie woli mniej inwazyjne, ale zdecydowanie nie mniej skuteczne oczyszczanie innymi, delikatniejszymi technikami.

      Usuń
  3. Szkoda ze u ciebie się nie sprawdzila. Ja jej nie mialam jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ubolewam, bo naczytałam się o niej dużo dobrego.

      Usuń
  4. Nie miałam jeszcze nic z tej serii ziaji, jednak mam nadzieje, iż niedługo to się zmieni. Szkoda, że pasta się u Ciebie nie sprawdziła

    OdpowiedzUsuń
  5. JA nie używałam jej chociaż już miałam w rękach parę produktów z tej serii ale jednak nie zakupiłam. Cały czas walczę z moimi zapasami... Teraz się głęboko zastanowię...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozważałam również zakup kremu złuszczającego na noc, ale teraz też się zastanawiam ...

      Usuń
  6. A na mnie czeka ona w zapasach. Nie powiem, wiązałam z nią wielkie nadzieje na pozbycie się zaskórników i teraz sama nie wiem trochę się jej obawiam po Twojej recenzji..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, skoro wiele dziewczyn sobie ją chwali. Sama byłam bardzo zdziwiona tym co się stało, ponieważ bardzo rzadko zdarza się, żeby jakiś kosmetyk zrobił mi krzywdę.

      Usuń
  7. Mimo Twojej opini chciałabym ją wypróbować. Też chcę pozbyć się zaskórników ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah te zaskórniki ... mogłyby zniknąć raz na zawsze !

      Usuń
  8. Sporo czytam o tych produktach i byłam zdecydowana właśnie na tą pastę, ale to już 3 niepochlebna opinia na jej temat w ciągu dwóch dni, więc chyba odpuszczę :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że są równie skuteczne i mniej drażniące sposoby oczyszczania twarzy.

      Usuń
  9. oj bardzo nie ładnie :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam ją,. ale jeszcze nie stosowała.Mam nadzieję, że lepiej się u mnie sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zauważyłam, że Ziaja często uczula. Masz suchą skórę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Chociaż z tendencją do zapychania. Pasty użyłam głównie po to, żeby pozbyć się zaskórników z nosa.

      Usuń
  13. Wystąpił u Ciebie efekt oczyszczanie, dlatego tak Cię nagle wysypało.Miałam tak po żelu/kremie na noc i paście właśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na zaskórniki dla mnie absolutnym hitem jest La Roche Posay Effeclar K. Działa na mojej tłustej i bardzo wrażliwej skórze, chociaż nie znalazłam jeszcze czegoś, co mnie wystarczająco po tym nawilży, a równocześnie po czym nie zbankrutuję ( Effeclar to już 50-60 zł :( )

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam skórę mieszaną, jestem w trakcie kuracji na przebarwienia. Pasty użyłam raz i niestety mam takie same odczucia jak ty. Natychmiast moj twarz była cała czerwona, pełna małych krostek i od ponad tygodnia próbuje sobie z tym poradzić. Narazie jedyne co mi pomaga to mocno nawilżająca maska żelowa, ktorej nie trzeba zmywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ja bardzo polecam olej jojoba i Mój krem nr 11 z Fitomedu. Uspokajają, nawilżają cerę i przyspieszają gojenie się krostek. Mam nadzieję, że wszystko szybko się u Ciebie zagoi i uspokoi!

      Usuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam tragedie na twarzy przez ta pastę nie wiem co mam teraz z tym zrobic ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana,jeśli mogę coś poradzić, to na pewno traktować skórę delikatnie i nawilżać. U mnie w kryzysowych sytuacjach najlepiej sprawdza się olejek jojoba wymieszany z kwasem hialuronowym albo żelem aloesowym. Jeśli chodzi o maseczki to bardzo fajnie na wszelkie zmiany działa glinka :) Dużo osób poleca też Effaclar Duo, myślę, że warto spróbować. Czasem jeśli jest to nagła reakcja skóry można sięgnąć po wapno. Mam nadzieję, że Twoja skóra szybko wróci do normy! Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...