poniedziałek, 8 października 2012

Recenzja: BiovaxMed Dermo-Stymulujący Szampon na Odrastanie Włosów



Witajcie !

Bohaterem dzisiejszego posta jest szampon, który stał się moim panem i wybawcą. O produktach L'biotica naczytałam się już sporo i gdy tylko zobaczyłam przecenę w Super-Pharm na ten cudowny szampon od razu chwyciłam go w ręce i ruszyłam do kasy. 


Najpierw kilka słów od producenta:

"Dzięki unikalnemu połączeniu substancji aktywnych (Capillisil® + Alistin®, Vitamina PP, arnika, jasnota biała, rzeżucha) i regenerujących ( Xylitol + Lactitol, Multimineral Complex, D-Panthenol) stymuluje odrastanie, hamuje wypadanie włosów oraz doskonale oczyszcza i odżywia skórę głowy. Pielęgnuje włosy i sprawia, że są miękkie w dotyku i lśniące. Aż 11mg substancji aktywnych w 1ml szamponu."

 Zatem sprawdźmy jak to jest naprawdę ...

Celem całej kuracji jest zahamowanie wypadania włosów i pobudzenie odrastania nowych. Produkt okazał się dla mnie szansą na uratowanie włosów. Pod koniec sierpnia ich wypadanie osiągnęło swoje apogeum. Wypadały nie tylko przy rozczesywaniu ich szczotką, ale również przy zwykłym zebraniu ich w kucyk czy "zamachnięciu" włosami. Moje włosy są gęste, ale niestety straciły cały swój urok. Wyglądały na cienkie, słabe i bardzo niezdrowe. Rozpoczęłam więc swój test.

" Zawarty w Capillisil® krzem stanowi niezbędny budulec skory i włosów. Antyutleniające działanie Alistin® hamuje sztywnienie włókien kolagenowych przyczyniające się do nadmiernego wypadania włosów. Aktywne połączenie dwóch składników odbudowuje strukturę włosów, wzmacnia je i odżywia.
Vitamina PP (niacyna) efektywnie hamuje wypadanie włosów oraz poprawia kondycję skory. Jest niezbędna do wytwarzania energii w komórce (buduje koenzym NAD i NADP). Poprawia krążenie krwi w skórze głowy ułatwiając transport substancji odżywczych i tlenu. Stymuluje syntezę kolagenu.
Połączenie Arniki i Jasnoty Białej działa hipotensyjnie na skórę głowy, oczyszcza mieszki włosów i usuwa nagromadzony nadmiar sebum. Oczyszczony i ożywiony włos szybko i łatwo przyswaja niezbędne mikro i makroelementy dostarczone przez Rzeżuchę, mającą działanie odżywcze."

Szampon rzeczywiście bardzo ładnie czyści skórę głowy. Dosyć trudno się pieni, ale związane jest to z brakiem SLS i parabenów w składzie. Ma przyjemny, subtelny zapach i delikatnie działa na skórę głowy.
Aby osiągnąć prawidłowy efekt warto potrzymać go na głowie przez dłuższą chwilę. Włosy stały się mocniejsze i wyglądają zdrowo. Poza tym zauważyłam bardzo fajną rzecz- dotychczas musiałam myć włosy co 2 dni, bo wyglądały tragicznie. Teraz już nie muszę :) 



"HairSpa®: Xylitol + Lactitol zapewniają równowagę mikroflory skóry. Skutecznie walczą z nadmierną suchością, swędzeniem, łupieżem, podrażnieniami zapewniając natychmiastowe i długotrwałe nawodnienie. Regulują proces łuszczenia się naskórka, wzmacniają barierę skórną.
Multimineral Complex dostarcza skórze niezbędne do jej prawidłowego funkcjonowania pierwiastki: glin, cynk, magnez, miedź, mangan, potas, sód oraz aminokwas endogenny - lizynę. Zwiększa witalność tkanek skórnych, przyspiesza procesy metaboliczne. Chroni przed nadmierną utratą wody sprawiając, że skora staje się bardziej elastyczna i miękka.
D-Panthenol (prowitamina B5) nawilża skórę i włosy, przyspiesza gojenie podrażnień, działa łagodząco i przeciwzapalnie. Poprawia pigmentację włosa, zapobiega rozdwajaniu się końcówek.
Alantoina ma właściwości regenerujące, kojące i łagodzące. Zmiękcza i wygładza skórę, eliminuje popękany i zgrubiały naskórek towarzyszący wrażliwej skórze."

 I choć nie jestem w stanie ocenić czy każdy z tej imponującej liczby składników naprawdę działa, ten szampon zdobył moje serce. Wypadanie włosów ograniczyło się do minimum, na moje oko do naturalnej liczby od 100 do 200 :) Łupież praktycznie zniknął, włosy nie przetłuszczają się tak szybko mimo stosowania przeze mnie gamy środków do stylizacji w tym tonięcia w oparach lakieru. Włosy ładnie błyszczą, wyglądają zdrowo - słowem bije z nich witalność!

Jeśli chodzi o rozdwajanie końcówek to nie zauważyłam szczególnego działania. Jednakże tego od szamponu nie oczekuję. Liczą się wizyty u fryzjera, kosmetyki termoaktywne i ograniczanie suszarek, prostownic i innych tego typu bajerów. 
Gdybym mogła w jakiś sposób porozumieć się ze swoją skórą i zapytać jej : "hej słuchaj, czy te składniki wniknęły?" byłabym w siódmym niebie i z ręką na sercu mogłabym do tego szamponu pisać ody. Niestety zrobić tego nie mogę, ale -być może naiwnie- postanowiłam zaufać producentowi i wyobrażając sobie jak moja skóra cieszy się z tych aktywnych składników cieszę się i ja. 

Dla zainteresowanych wklejam skład :



Co sądzicie o marce L'biotica? Testowałyście jakieś ich produkty? Co polecacie?


1 komentarz:

  1. Tak, bardzo cenię produkty tej polskiej firmy. W tym przypadku sprawdza się: "dobre bo polskie" :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...