czwartek, 27 września 2012

Wachlarz rzęs

Witajcie dziewczyny!

www.weheartit.com

Chyba każda z nas marzy o pięknych, długich rzęsach, które ozdobią nasze oczy cudownym wachlarzem. Dziś pokażę Wam moje sposoby na rzęsy.

www.weheartit.com

Jakieś półtora miesiąca temu odnotowałam u siebie masowe wypadnie rzęs. Stwierdziłam, że coś musi być nie tak, a oczami wyobraźni ujrzałam siebie kompletnie pozbawioną rzęs. Przestraszyłam się nie na żarty i postanowiłam zadziałać.

Przede wszystkim zagłębiłam się w problem. Rzęsy wypadają z następujących powodów:
  • nieodpowiedni tusz do rzęs
  • osłabienie organizmu 
  • zła dieta i niedobór składników odżywczych - przede wszystkim cynku, żelaza i witamin
  • gwałtowne odchudzanie
  • nieodpowiedni demakijaż
  • nieprawidłowe korzystanie z zalotki (nigdy nie korzystamy z zalotki po pomalowaniu rzęs!)



Na pewien czas odstawiłam tusz do rzęs, aby sprawdzić, czy to nie on jest przyczyną wypadania rzęs. Nie raz czytałam, o tym, że dziewczynom strasznie wypadały rzęsy z powodu źle dobranego tuszu. Jeżeli mimo odstawienia tuszu problem nie znika, szukajmy dalej. 



Postanowiłam zaopatrzyć się w specjalną odżywkę do rzęs. Wybór jest duży, buszowałam po KWC w poszukiwaniu takiej, która spełnia wymagania dziewczyn. Niestety nic nie rzuciło mi się w oczy i postanowiłam zająć się tym sama. Wybrałam produkt z Pierre Rene, który w składzie oferuje witaminę A,E oraz B5. I co najważniejsze można stosować ją pod tusz.

Z odżywki korzystam za każdym razem. Jeśli danego dnia nigdzie nie wychodzę, nakładam samą odżywkę. Jeśli jednak tusz jest konieczny, najpierw pokrywam rzęsy odżywką. Nie zauważyłam w jej działaniu niczego szczególnego, ale stwierdziłam, że na rzęsach istnieje jakaś warstwa ochronna, która chroni je jednak przed bezpośrednim działaniem tuszu. 

Istnieją również odżywki specjalistyczne, które z rzęsami potrafią uczynić cuda, ale ich koszt jest powalający :
Efekt imponujący, prawda? Po więcej informacji możecie sięgnąć na Lashfood i Revitalash.


Olejek rycynowy jest to bardzo dobry i tani (jak widać na zdjęciu :) ) preparat do stosowania przy problemach z rzęsami. Wystarczy dokładnie wyczyścić i osuszyć szczoteczkę ze starego tuszu do rzęs i za jej pomocą nakładać na nie olejek. Najlepiej robić to na noc i nie nakładać grubej warstwy. Olejek może łatwo spłynąć, a gdy dostanie się do oka, bardzo je podrażnia. Olejkiem rycynowym smaruję również brwi.
Po jakimś tygodniu rzęsy i brwi się przyciemniły, a po miesiącu stosowania olejku, rzęsy wyglądają zdrowo i silnie. Nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio mi jakaś wypadła :)



Kolejną ważną kwestią jest wieczorny demakijaż. Wiele z nas przychodzi do domu zmęczona, marząc tylko o ciepłym łóżku i śnie. Demakijaż jest koniecznością nie tylko jeśli chodzi o skórę, ale również rzęsy, ponieważ make-up przyciąga bakterie. Sama wiele razy przyłapałam się na błyskawicznym demakijażu polegającym na szybkim polaniu wacika płynem i mocnym tarciu, żeby jak najszybciej skończyć.


Mój wieczorny demakijaż oczu wygląda teraz inaczej. Najpierw delikatnie zmywam oczy ciepłą wodą. Następnie okolice oczu przecieram czystym wacikiem, żeby zebrać resztki make-upu. Dopiero wtedy zmywam oczy płynem do demakijażu. Nie trę - przykładam wacik na dłuższą chwilę, żeby tusz się rozpuścił , a następnie delikatnie zmywam makijaż.

Posiadam w swojej kolekcji 2 produkty, które nadają się do demakijażu. Pierwszy to typowy płyn przeznaczony do oczu, drugi to płyn micelarny. Jeśli mamy wybór, korzystajmy z produktów typowo do demakijażu oczu. Jeśli chodzi o płyn z Ziaji, jestem z niego zadowolona, chociaż intensywnie myślę o Bielendzie i po ukończeniu opakowania raczej się na nią skuszę.

Oprócz tego należy skończyć z tarciem oczu. Mnie się do zdarzało dosyć często zwłaszcza, gdy atakowała mnie alergia. Teraz się bardzo pilnuję.


Producenci oferują nam także szereg suplementów, których zadaniem jest poprawa naszych włosów a co za tym idzie i rzęs. Pamiętajmy jednakże, żeby stosować je z rozwagą.

Bardzo pomocna jest także zmiana naszej diety. Wprowadzenie do niej m.in. owoców, warzyw, ryb, orzechów na pewno pomoże.

Pamiętajmy, jeżeli same nie potrafimy poradzić sobie z problemem wypadania rzęs , zgłośmy się do lekarza


A jak Wy dbacie o swoje rzęsy? Macie jakieś sprawdzone sposoby? 


2 komentarze:

  1. Marzy mi się ta odżywka Revitalash ale cena niestety nie dla mnie, może kiedys :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo, chyba kupię sobie świnkę-skarbonkę i będę zbierać ;)

      Usuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...