niedziela, 9 lutego 2014

Lektura na niedzielę - Bobbi Brown i jej "Perfekcyjny makijaż"


Hej Dziewczyny! Jak tam mija niedziela? U mnie dziś nieco pracowicie, bo naszła mnie ochota na ciacho i tym sposobem musiałam zaliczyć wyprawę do sklepu, miksowanie a w końcu zmywanie. Na szczęście moje ukochane brownie nie jest zbyt skomplikowane a za to jak smakuje ... Pyszności! W końcu mam czas dla siebie i dla książki, którą pochłaniam od kilku dni. Mowa o książce, a w zasadzie poradniku, wydanym przez Bobbi Brown - "Perfekcyjny makijaż". Przyznam, że książkę zamówiłam w ciemno i totalnie nie wiedziałam czy mi się do czegokolwiek przyda. Na szczęście jest to zakup bardzo udany :)


grafika
Na początek chciałabym Wam przybliżyć króciutko samą sylwetkę Bobbi. Na zdjęciu wygląda jak zwyczajna kobieta - w rzeczywistości jest to jedna z najsłynniejszych wizażystek świata i właścicielka wielkiej firmy kosmetycznej sygnowanej jej nazwiskiem. Bobbi zaczynała już jako nastolatka w niewielkim sklepie kosmetycznym. W późniejszych latach zdobyła dyplom magistra sztuk pięknych z makijażu teatralnego na Emerson College w Bostonie, przeniosła się do Nowego Jorku, aby robić karierę w zawodzie wizażystki i oczywiście udało jej się :) Zdobyła pracę w takich magazynach jak Vogue czy Self, gdzie współpracowała z modelkami oraz fotografami, wśród których wymienia się najsławniejsze nazwiska.

Po kilku latach pracy na własną rękę, Bobbi zaczęła pracować nad pomadką, którą określiła następująco :„nie miała zapachu, nie była ani sucha, ani tłusta i wyglądała jak usta, tylko lepiej”. W 1991 roku jej 10 pomadek zadebiutowało pod nazwą „niezbędnik” Bobbi Brown. Spodziewała się sprzedać 100 sztuk w pierwszym miesiącu, okazało się, że sprzedała 100 sztuk już pierwszego dnia ! Talent Bobbi docenił koncern Estée Lauder, które nabyło Bobbi Brown Cosmetics w 1995 roku. Obecnie Bobbi posiada kreatywną kontrolę nad marką.





Książka, którą zaprezentowała nam Bobbi składa się z 2 części. Przeznaczona jest ona dla początkujących, czyli takich żółtodziobów jak ja oraz części drugiej przeznaczonej dla tych, którzy są już profesjonalistami. Treść jest przedstawiona bardzo przystępnie, wszystko jest dokładnie wytłumaczone. Instrukcjom krok po kroku towarzyszą dokładne ilustracje, które pomagają w odtworzeniu tego, co wyczarowała Bobbi.




"Perfekcyjny makijaż" to nie tylko ilustracje przedstawiające różnego rodzaju makijaże. Jest to przede wszystkim poradnik od podstaw. Znajdziemy tutaj kompleksowe informacje zarówno o akcesoriach do makijażu jak i wskazówki dotyczące pielęgnacji ciała czy też żywienia. Do tej pory nie miałam pojęcia, że istnieje tyle rodzajów pędzli! Bobbi wskazuje czym się kierować wybierając akcesoria oraz jak należy o nie dbać, aby służyły nam jak najdłużej.




Bobbi kładzie duży nacisk na to, że podstawą do utrzymania pięknej skóry jest zdrowy tryb życia. W swojej książce przedstawia nam czynniki, które wpływają na nasz wygląd, wskazuje, które witaminy są ważne do tego, abyśmy wyglądały pięknie oraz sugeruje, gdzie możemy je znaleźć. Fajnie, że tego typu sprawy pojawiają się w książce poświęconej make-upowi ;) 




To, co przyciągnęło szczególnie moją uwagę, to fotografie. Są doskonałe ! Osobiście interesuję się fotografią i jestem pod wielkim wrażeniem tego, co zobaczyłam. Często jest tak, że to, co przedstawia zdjęcie, wydaje się wystawać ze strony. Tym sposobem często łapię się na chęci maźnięcia i wypróbowania (swoją drogą od tylu zdjęć kosmetyków i mazideł przewraca się w głowie!). I tak dużą chęć maźnięcia mam kiedy patrzę na ten obrazek (musiałam Wam pokazać - może ktoś ma tak samo jak ja;) ). Autorem zdjęcia, któremu zdjęcie zrobiłam ja, jest Henry Leutwyler (szacun).






W "Perfekcyjnym makijażu" znajdziemy wskazówki odnoście tego jak przygotować twarz do makijażu, jak dobrać podkład czy korektor, czym się kierować przy zakupie różu i bronzera, jak poprawnie narysować kreski, jakie kolory pomadek pasują do określonej karnacji. Oprócz tego makijaże specjalne : dla nastolatek, na specjalne okazje, a nawet na kiepski dzień ;)







Tak jak wspomniałam 2 część poświęcona jest profesjonalistom. Znajdziemy tu wskazówki odnośnie tego jak wkręcić się do biznesu, jak rozwijać swój warsztat, informacje o podstawowych narzędziach profesjonalisty, wskazówki odności makijażu dla magazynów czy przy sesjach zdjęciowych itp.

Na zdjęciu niżej kosmetyki, które mają piękne opakowania. Aż mi się oczy zaświeciły!



Oryg. H. Leutwyler
W Polsce książka wydana jest przez wydawnictwo Galaktyka. Można ją kupić w różnych księgarniach, najszybciej chyba dostaniemy ją w sklepach internetowych. Cena to ok.65 zł, ale z tego co zauważyłam na stronie wydawnictwa jest obecnie promocja i można ją dostać za ok. 42 zł. 


Osobiście jestem bardzo zadowolona z zakupu. Dla mnie jest to idealne wprowadzenie do świata makijażu. Czasem jestem bezradna wobec tak szerokiej gamy produktów i nie potrafię dobrać tego, co jest dla mnie najlepsze. Ta książka zdecydowanie to upraszcza, dlatego polecam ją dla tych z Was, które szukają praktycznych wskazówek odnośnie produktów do makijażu i ogólnej pielęgnacji twarzy. 

Jest jeszcze jedna książka, której poszukuję, a której nigdzie nie mogę dostać - Ultimate Natural Beauty Book autorstwa Josephine Fairley. 


Lubie tego typu książki? Czytacie?
Coś polecacie?

5 komentarzy:

  1. Od dawna zastanawiam się nad jej zakupem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dostałam tę książkę na urodziny rok temu i od razu przeczytałam. Większość rzeczy co prawda już wcześniej wiedziałam, ale czytanie sprawiało przyjemność ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. rzeczywiście książka prezentuje się bardzo fajnie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...